Små og store færger får besøg i anledning af Day of the Seafarer
Tirsdag den 25. juni er Day of the Seafarer. Igen i år markerer SEA HEALTH & WELFARE og vores samarbejdspartnere dagen ved at besøge de søfarende på skibe i en række havne i Danmark og i Rotterdam Havn i dagene omkring mærkedagen.
De gode medarbejdere ved sømandsklubberne i Aalborg, Esbjerg og Århus samt ved sømandsmissionerne med flere yder en stor indsats for at nå rundt til de forskellige havne for at besøge de søfarende og overrække lidt sødt til kaffen som anerkendelse for deres store indsats.
I år besøger SHW selv færgelejerne i Hou og Snaptun i Østjylland samt færger og skibe i blandt andet Helsingør, Køge og København.
“Som altid glæder hele SEA HEALTH & WELFARE sig til at markere Day of the Seafarer, og vi sender igen i år en række kolleger på skibsbesøg. De glæder sig alle til at møde så mange søfarende som muligt og få en snak om deres dagligdag til søs,” siger faglig leder Jacob Christensen fra SEA HEALTH & WELFARE.
Det er IMO, der står bag Day of The Seafarer og årets tema er “Carrying world trade. Carrying the risks.”