Gør lidt ekstra ud af julen og andre mærkedage ved at købe spil, gaver til konkurrencer om bord eller udstyr til jeres skibsklub med hjælp fra os.
Læs herunder, hvordan vi hjælper jer med indkøb.
Hjælp til indkøb
Handelsflådens Arbejdsmiljø- og Velfærdsråd (SEA HEALTH & WELFARE) kan hjælpe skibsklubber med at indkøbe og fremsende varer til brug om bord.
Denne proces er ofte tidskrævende, så vær i god tid, særligt når I bestiller julegaver. Vi sender gaverne med stores, så I skal selv være opmærksomme på, hvornår gaverne skal være rederiet i hænde for at nå ud til jer inden jul.
For at SHW kan garantere at julegaver er fremme på skibet inden den 24. december 2025, skal vi have modtaget jeres bestilling senest den 1. november 2025.
En forudsætning for at SHW kan hjælpe jeres skibsklub med momsfrie indkøb i henhold til momslovens § 34 er, at skibets kaptajn sætter sin underskrift og skibets stempel på side 3 i bestillingsformularen – læs mere om det praktiske herunder.
Indkøb til skibsklubben kan for eksempel være:
· Brætspil, puslespil, konsolspil
· Motionsudstyr og sportstøj
· Bingopræmier
· Julegaver
PRISgrupper
Man kan vælge gaver i tre forskellige prisgrupper:
Prisgruppe A: DKK 200 pr. person
Prisgruppe B: DKK 300 pr. person
Prisgruppe C: DKK 500 pr. person.
Vi kan også hjælpe jer med at få trykt fx skibets navn på sportstøj og andre rekvisitter.
Vælger I at foretage en bestilling gennem SEA HEALTH & WELFARE, så er det SHW, der står for bestilling og levering af alle indkøb. SHW bestiller og modtager varerne, og så videresender vi varerne til skibet med udførselsangivelse.
Vi handler udelukkende med virksomheder med en dansk hjemmeside.
Det praktiske
1:
Udfyld formularen, som du finder herunder. Formularen er på tre sider.
Vær så konkret og specifik, som muligt i din bestilling.
På side 1 skriver du, hvilke varer, I ønsker at bestille.
Julegaver og bingopræmier:
Skriv, hvor mange julegaver eller præmier du vil bestille og i hvilken prisgruppe. Du skal ikke udfylde URL.
Øvrige bestillinger:
Ved bestilling af andre varer skal du udfylde skemaet med URL/Link til webshop, tekst med beskrivelse af varen samt pris.
På side 2 finder du oplysninger om betaling samt felt til at oplyse skibets navn, navn på kontaktperson samt forsendelsesadressen
Når det er på plads, skal du udskrive formularen, få kaptajnens underskrift og stempel på side 3 og scanne formularen.
Send en mail med formularen vedhæftet til skibsklub@shw.dk
Hent skibsførers erklæring om indkøb til skibsklubben
Download masters declaration for buying goods for the ships club
2:
Vi sender en bekræftelsesmail, når vi har modtaget din mail med formularen vedhæftet.
3:
Når vi har godkendt bestillingen, og beløbet er modtaget, vil vi bestille og tage imod de ønskede varer.
Efter modtagelse sender vi varerne videre til skibet. Denne proces er nødvendig for at imødekomme reglerne for fritagelse af told/moms.
4:
Reklamation og returnering:
SEA HEALTH & WELFARE står kun for indkøbet og forsendelse af varen. Ved reklamation eller returnering, skal skibet selv kontakte leverandøren direkte.
Spørgsmål:
Har du yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på mail: skibsklub@shw.dk
Elektronik
Bemærk at nogle rederier ikke kan påtage sig forsendelse af elektronik til skibene. Hvis vi skal hjælpe med elektronik, beder vi jer derfor kontakte os inden bestilling, så vi kan aftale nærmere.